Websites zijn vandaag de dag van cruciaal belang. Een website online hebben staan op het internet kan immers zorgen voor behoorlijk wat klanten bij bijvoorbeeld bedrijven, maar ook voor naamsbekendheid bij andere organisaties. Het is eigenlijk uitgegroeid tot het online visitekaartje van een organisatie of bedrijf. Het is bij een website dan ook van cruciaal belang dat bepaalde punten goed zitten en dat een goede website ontwerp aan bepaalde eisen voldoet.

Gebruiksvriendelijkheid


Bij een goede website is gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk. Het moet voor de bezoeker van de website geen problemen opleveren om bijvoorbeeld van de ene naar de andere pagina te gaan. De website moet dusdanig zijn gemaakt dat deze efficiënt werkt en de bezoeker van de website als het ware zo min mogelijk moeite doet. Het moet dus makkelijk zijn om mee om te gaan. Indien er sprake is van een pagina met bijvoorbeeld afrekenen, moeten er niet allerlei obstakels zijn tijdens het proces van het afrekenen.

Consistentie van de huisstijl


De consistentie van de huisstijl houdt in dat de huisstijl van een bepaalde organisatie continu terugkomt op de website. Als het logo en andere zaken dus bepaalde kleuren en vormen hebben, is het belangrijk dat de website niet de tegenovergestelde kleuren en vormen heeft. De link tussen deze zaken moet goed en logisch worden bewaard bij een goed design.

Snelheid van de site


Een snelle website is belangrijk. Websites die veel vastlopen presteren over het algemeen minder goed. Ook zal een bezoeker sneller afhaken op het moment dat de website veel vastloopt. Daarnaast wekt het een onprofessionele indruk en kan het via deze weg zelfs het vertrouwen van de bezoeker verminderen.

Google geoptimaliseerd


Een Google geoptimaliseerde website heeft een goede SEO. Een goede SEO betekent dat er een goede optimalisatie is van je website op het internet. Dit zorgt ervoor dat de website een stuk makkelijker te vinden is voor potentiële bezoekers. Door middel van het gebruik maken van bepaalde sleutelwoorden op de juiste plek in de juiste hoeveelheid krijgt je website een hogere ranking in Google. De hogere ranking zorgt er weer voor dat mensen het sneller zien en dus ook sneller de website bezoeken.

Uniek content


Unieke content houdt in dat bepaalde zaken niet hetzelfde moeten zijn als andere zaken. De content die je hebt moet origineel zijn. Dit wekt een betere indruk en kan ook zorgen voor meer interesse van je bezoekers. Op het moment dat een bezoeker een bepaalde soort content al vaak heeft gezien en op jouw website weer terugziet kan dit zorgen voor minder interesse. Daarnaast heeft een website die niet uniek is ook meer moeite met het creëren van een goede SEO. Het Google geoptimaliseerd worden, wordt met gekopieerde teksten dus erg lastig.