Ga je een klant bezoeken dan is het belangrijk dat je tijdens het eerste bezoek een goede indruk achterlaat. De eerste indruk is altijd zeer belangrijk. Daarom moet je zorgen dat je  aan de eventueel mogelijke nieuwe klant een representatief visitekaartje bij je vertrek kunt afgeven. Het visitekaartje is op dat moment het enige dat je achterlaat na je gesprek.

Wat is bij een visitekaartje belangrijk?

Op de dag van vandaag kom je er niet meer mee weg door een visitekaartje te laten maken op een wit kartonnetje. Het moet een gelikt visitekaartje zijn. Je zult je moeten onderscheiden vergeleken met je concurrenten. Een visitekaartje is er niet alleen om je gegevens mee door te geven, maar vooral iets waar je je persoonlijkheid en professionaliteit mee kunt tonen. Je moet, voordat je een visitekaartje besteld, eerst goed weten wat je er allemaal op wilt afbeelden. Ga niet over een nacht ijs. Denk goed na wat er op moet komen en op wat voor materiaal je het wil laten afdrukken.

Het logo op het visitekaartje.

Neem in ieder geval een goed logo dat op je visitekaartje komt. Nu kun je in principe zelf een logo maken, maar het is verstandiger dat over te laten aan een professional. Het logo is het beeldmerk van je bedrijf. Het logo moet een zodanige afbeelding zijn dat je bedrijf herkend wordt. Het logo zal ook iets over je persoonlijk moeten vertellen en het moet de mensen aanspreken. Een goed ontwerp is in veel gevallen niet goedkoop, maar zal wel  profijt op kunnen leveren. Voor het maken van het visitekaartje zal de ontwerper een loge en opschrift plaatsen dat bij je past. Je moet goed nadenken wat je via je kaartje kenbaar wil maken. Werk je in serieuze branche dan moet je ook een zakelijk strak ontwerp hebben.

Een duidelijk en origineel visitekaartje.

Plaats nooit te veel tekst op een visitekaartje. De ontvanger van je visitekaartje moet weten hoe je bedrijf heet, wat je doet en wat je naam is. Het aflezen van de bedrijfsnaam moet heel duidelijk zijn weergegeven. Het is ook heel belangrijk dat op het kaartje staat waar en hoe je te bereiken bent. Voor het in contact komen kun je kiezen via je website, e-mail adres, telefoonnummer, adres en social-media-accounts. Je kunt een keuze maken en er een of meerdere op het kaartje plaatsen. Het is belangrijk dat je een visitekaartje krijgt dat opvalt. Kaartjes die opvallen blijven je ook langer bij. Gebruik daarom creativiteit en humor om je van de menigte te onderscheiden. Bij het ontwerp moet je zeker nooit de achterzijde vergeten. Ook op de achterzijde moeten gegevens staan die opvallen.

Het materiaal van je visitekaartje.

Zodra je een visitekaartje aan een mogelijk toekomstige klant afgeeft, moet hij aan het materiaal voelen dat hij met een professional te maken heeft. Zorg ervoor dat de visitekaartjes die je hebt op een goed materiaal zijn afgedrukt. Door als materiaal te kiezen voor plastiek, hout of metaal zul je je onderscheiden van de andere visitekaartjes.